۱۳۸۶ بهمن ۵, جمعه

طرز تهيه كباب شير ماهي در فر

غذاي امروز يك غذاي دريايي است . از فوائد ماهي ها و محصولات دريايي هر چه بگوئيم كم است. ما ايراني ها ازروش پخت ماهي ها اطلاع زيادي نداريم فقط آنها در روغن سرخ مي كنيم ، در صورتي كه هر نوع ماهي را با روشها متعددي مي توان طبخ كرد. دانستن اين مسئله شايد باعث افزايش رغبت ما به خوردن غذاهاي دريايي شود.
بهتر است بدانيد كه مصرف گوشت سفيد ماهي از ابتلا به بسياري از امراض دوران پيري جلوگيري مي كند پس بهتر است اين غذا را به خاطرمسن ترهاي خانواده حتما تهيه كنيم.
مواد لازم:
800 گرم
ماهي شير
3قاشق سوپخوري
خامه
يك و نيم قاش سوپخوري
كره ذوب شده
1قاشق سوپخوري
زعفران آب كرده
2قاشق سوپخوري
روغن مايع
به مقدار كافي
نمك و فلفل و آبليمو
طرز تهيه:
گوشت ماهي را پس از شستشو نمك زده و حدودا ً 12 ساعت در مخلوط پياز رنده شده ، آبليمو و زعفران خوابانده و در يخچال بگذاريد . بعد از 12 ساعت كره ذوب شده ، خامه و فلفل را با هم مخلوط كنيد . ماهي را با اين مخلوط آغشته كرده و در ديس فر كه قبلاً چرب شده است بگذاريد تا حدود 40 دقيقه در حرارت 175 درجه سانتي گراد ( فر از قبل گرم شده) بماند و كاملاً طلايي شود ( زماني كه ماهي لازم دارد تا به اين مرحله برسد بستگي به نوع فردارد). در اين مدت گاهي از مخلوط آبليمو ، زعفران و روغن روي گوشت ماهي بريزيد تا از سوختن آن جلوگيري شود ، سيني را روي پنجره وسط فرب گذاريم و توجه داشته باشيد كه در طول مدت پخت ، ماهي را يكبار پشت و رو كنيد.
نكات تغذيه اي :
كل غذا داراي 2020 كالري است.
اگر توسط 5 نفر به طور مساوي خورده شود ، سهم هر نفر 440 كالري است .
اين غذا براي ناهار يك فرد رژيمي با 10 قاشق برنج بدون روغن ، يك ظرف سالاد و 1 كاسه ماست ، وعده بسيار مناسبي خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: