۱۳۸۶ بهمن ۵, جمعه

طرز تهيه يك نوع املت گوجه فرنگي

مواد اوليه:گوجه‌فرنگي دوازده‌عددقارچ پنج‌عددفلفل دلمه‌اي يك‌عددپياز سرخ شده دوقاشق غذاخوريسير چهارعددتخم مرغ سه‌عددجعفري خردشده دوقاشق غذاخوري روغن مايع سه قاشق غذاخورينمك وفلفل به مقدار لازمپنير پيتزا رنده شده دوقاشق غذاخوري ( در صورت تمايل مي‌توانيد از پنير پيتزا استفاده كنيد)

طرز تهيه:ظرف پيركسي را انتخاب كنيد و يك قاشق روغن در آن بريزيد، سپس گوجه‌فرنگي‌ها را به صورت ورقه درآورده و در ظرف بچينيد. قارچ‌ها را هم ورقه‌ورقه كرده روي گوجه‌فرنگي‌ها بگذاريد و فلفل ها را ريز خرد كرده و روي گوجه‌فرنگي و لابلاي آن‌ها بريزيد. سير را هم ريز خرد كنيد و با پيازداغ لابلاي گوجه‌فرنگي‌ها بريزيد. روي ورقه‌هاي گوجه‌فرنگي جعفري خرد شده بريزيد ( من از جعفري خشك استفاده كردم، مي‌توانيد از جعفري تازه هم استفاده كنيد) همه گوجه‌فرنگي‌ها و قارچ‌ها را به اين ترتيب ورقه‌ورقه مي‌كنيم و در ظرف مي‌چينيم. در انتها دو قاشق روغن مايع و كمي نمك روي آن مي‌دهيم و در ِ ظرف را مي‌گذاريم وروي حرارت با شعله ملايم مي‌گذاريم تا پخته شود. ( مي‌توانيم املت را داخل فر يا ماكرويو بپزيم.)
وقتي گوجه‌فرنگي‌ها پخته شدند و حالت نرم پيدا كردند، اگر آب املت زياد بود حرارت را كمي بيشتر مي كنيم و درِ ظرف را باز مي‌گذاريم تا آب آن خشك شود ( ولي دقت كنيد ته املت نسوزد) سپس تخم‌مر غ‌ها را در ظرفي شكسته و هم مي‌زنيم. اگر از پنير پيتزا استفاده كرديم پنير را هم داخل تخم‌مرغ ها ريخته و با كمي نمك هم مي‌زنيم تا خوب مخلوط شود سپس تخم‌مرغ را به املت اضافه مي‌كنيم و درِ ظرف را مي‌گذاريم تا تخم‌مرغ‌ها پخته شود. اگر از پنير پيتزا استفاده كرديد، بهتر است در مرحله آخر كه تخم‌مرغ و پنير پيتزا اضافه مي‌شود ظرف را داخل فر يا ماكرويو بگذاريم تا پنير و تخم‌مرغ خودش را بگيرد.اين املت خيلي ساده و راحت و بسيار خوشمزه است.

هیچ نظری موجود نیست: